LANDBRUKSSAMLINGEN
En del gamle redskap og kjøretøy er registrert, rengjort og foreløpig lagret på låvene til medlemmene Vi er i kontakt med Bydelsutvalget om egnede lokaler til en mer permanent utstilling. Medlemmer: Jan Eskeland, Johannes Eskeland, Johan Gramstad, Margit Randeberg Høye og Sigmund Aartun.

GÅRDS - / JORDBRUKSGRUPPEN.
Alle gårdsbruk på 1950-tallet er registrert og tegnet inn på kart. Vi har begynt på historien til de enkelte gårdene ( gård, folk og fe ) og er ferdig med fig. gårder: Kommedal, Aspelud og Aanensen.
Medlemmer: Sigmund Aartun, Jan Eskeland, Johannes Eskeland, Johan Gramstad, Kåre Haga og Arne Finnestad.

BIBLIOTEKET. Laget har en liten samling lokalhistorisk litteratur til utlån til medlemmene. Det oppbevares på skolen og bøkene kan lånes på møtene. Det har foreløpig vært liten interesse .for dette tilbudet. RHÆ’s ÅRSMØTE 5 / 4 på Utstein Kloster. Bjørg Aksdal og Ivar Andersen møtte for vårt lag.

RHÆ’s RÅDSMØTE for Stavanger-regionen 13 / 10 på Sola. Bodil Hagum og Johan Gramstad møtte for vårt lag.

FELLESRÅDET FOR HISTORTELAG i Stavanger ble stiftet 21/1. 2008. Jan K. Torgersen og Kjell Bols deltok. Jan K. Torgersen representerer Tasta i rådet.

Til side 7.